Trh s tablety je na vzestupu, lidé si multimediální placku pořizují mnohdy jako náhradu za levný netbook. Podle analytiků z IDC se ve třetím kalendářním čtvrtletí prodalo zhruba 28 milionů multimediálních tabletů na všech platformách dohromady. To je sice 50% nárůst proti stejnému období loni, ale například stále jen zlomek počtu prodaných chytrých telefonů. Těch se v období červenec až září prodalo globálně 162 milionů.
Tabulka: Dodávky tabletů distributorům podle výrobce v milionech kusů (zdroj: IDC)
Výrobce | 3Q12 dodávky | 3Q12 podíl na trhu | 3Q11 dodávky | 3Q11 podíl na trhu | 3Q12/3Q11 změna |
1. Apple | 14 | 50,4 % | 11,1 | 59,7 % | +26,1 % |
2. Samsung | 5,1 | 18,4 % | 1,2 | 6,5 % | +325 % |
3. Amazon | 2,5 | 9,0 % | -- | -- | -- |
4. Asus | 2,4 | 8,6 % | 0,7 | 3,8 % | +242,9 % |
5. Lenovo | 0,4 | 1,4 % | 0,2 | 1,1 % | +100 % |
Ostatní | 3,3 | 12,2 % | 5,4 | 28,9 % | -38,9 % |
Celkem | 27,8 | 100 % | 18,6 | 100 % | +49,5 % |
Jasným lídrem trhu s tablety zůstává Apple a jeho iPady. Každý druhý prodaný tablet je pořád s logem nakousnutého jablka, i když před rokem byl podíl Applu skoro o 10 % vyšší. Rostoucí význam tabletů s Androidem se Apple bude snažit eliminovat svým novým iPadem mini. Z dalších výrobců se nejvýraznějšími prodejními úspěchy může pochlubit Samsung se svými Galaxy Taby a Galaxy Notem 10.1 (celkem 5 mil. kusů) a překvapivě Amazon s tablety Kindle Fire. Internetový obchodník prodal už 2,5 milionu tabletů a to mu stačí na 9% podíl z koláče multimediálních tabletů. Do první pětky se vešel ještě Asus a Lenovo.