Velcí hráči se shodli: Méně modelů, více kvality

Čtveřice velkých hráčů na poli smartphonů ve složení HTC, Sony, Motorola a RIM se nově shodla – chtějí upřednostnit kvalitu svých jednotlivých modelů nad kvantitou. Můžeme tak očekávat konec chrlení nových a nových smartphonů na trh, nově by firmy měly směřovat k cestě, po které už nějaký ten pátek kráčí Apple.


Pomyslná rodinka mobilních smartphonů do budoucna zřejmě zeštíhlí

Zmiňované firmy pochopily, že trh je přesycen a cesta k větším ziskům tak nevede přes zvyšování výroby, ale přes zvyšování marží. V budoucnu se tak budou snažit omezit své produktové portfolio na několik klíčových produktů, u kterých budou lpět na kvalitě. Tomu půjde ruku v ruce také koncová cena a samozřejmě výsledná marže.

Za vzor mocné čtyřce nepadnul nikdo jiný, než iPhone 4S od Applu. Smartphone sice hardwarově vylepšený, nicméně vzhledově takřka stejný jako jeho předchůdce. Jeden jediný model ročně a přesto s famózním úspěchem, nesoucí velký zisk. Na konci minulého roku, v době kdy už iPhone 4S promluvil do statistik, stoupl v USA Applu tržní podíl na poli smartphonů z počátečních 26 % na neuvěřitelných 43 %. Dalo by se říci, že Samsung si tento plán již také uvědomil. Jeho Galaxy S2 se totiž dařilo (a daří) skvěle. Otázkou tedy zůstává, jestli se tento přístup, resp. marketingová strategie, vyplatí i dalším. Je trh připraven na více iPhonů, nebo je současná situace vyhovující, jaký je váš názor? Podělte se v diskuzi.

Diskuze (60) Další článek: V Ošatce Vodafonu se objeví AVG Antivirus pro Android

Témata článku: , , Apple iPhone 4GB, Apple iPhone 4S, Apple iPhone 4S 16GB, Apple iPhone 4S 32GB, Apple iPhone 4S 64GB, Marketingová strategie, Současná situace, Model, Hráč, Vice, Produktové portfolio, Mode