No, pane Jane Kadlčíku, na otázku "Kolik myslíte, že takový nově založený virtuál potřebuje klientů, aby přežil alespoň jednu zimu?" je jednoduchá odpověď - Jak kdo. Přijde na to. Jiná je situace, když stavíte čistého VMNO, tedy virtuála v mobilní síti, tzv. na zelené louce, a jiná, když tím jen doplňujete portfolio svých TelCo služeb. Vtip je totiž v tom, že pro takový Fayn, Mobil21, Odorik, ha-loo, Voocall či právě Mikrotech (a další) nejde o něco, v čem musí být okamžitě velmi úspěšní a dělat alespoň průměrný zisk, ale minimálně nějaký čas jim bude stačit, když nebudou proděleční. A vzhledem k tomu, že jde o operátory, kteří fakticky jako "virtuálové v pevných sítích" působí dlouhodobě (z výše jmenovaných prakticky všichni od VoIP boomu v letech 2004/05), protože co jiného jsou čeští VoIP operátoři, než virtuálové, provozující veřejně dostupnou telefonní službu ve virtuální síti nad datovou sítí, mají patrně všichni slušnou šanci uspět. Každý, pravda, asi u trochu jiné klientely, ale je pravděpodobné, že každý z nich s tou svou strategií právě u té své, vesměs počitatelné v tisících až desítkách tisíc účastníků. Je fakt, že třeba zrovna Mikrotech má "rezervy v servisu a podpoře", ale na druhé straně vyhovuje klientům "citlivým na korunu" při přijatelné kvalitě a (většinou) i funkčnosti, přičemž třeba jejich "VUM" (virtuální ústředna) umožňuje samoobslužně (byť někdy dost komplikovaně) nastavit mnoho vlastností, které jinde může dělat jedině operátor, a to zpravidla jako placenou a nikoli levnou službu.Takže já osobně se k tomu stavím tak, že uvidíme . A že dojde k nějaké konsolidaci, no to asi dojde. Ale třeba u VoIP služeb těch firem, které úplně odpadly a neobstály bylo docela málo. A to je jich tam mnohonásobně více, než existujících i připravovaných MVNO.