+1!Tak samozřejmě, protože ono to ani nejde! Nedávno jsem mluvil s běžnými konzultanty z prodejen celé velké trojky - zjistil jsem, že nejhůř jsou na tom zaměstnanci frančíz, pak asi VF, TM a naposledy O2, ale ty rozdíly nejsou velké.Bavili jsme se jak to teď chodí a v podstatě z nich firmy dělají jenom takové chodící a mluvící billboardy a pokud mají nějaké školení tak jenom na to, jak co nejvíc reklamních keců cpát do lidí. Ale třeba jak vlastně funguje SIM karta, jak funguje mobilní síť a mobil, jak funguje Internet atd.Nejdrsnější je, že oni neví ZÁKLADNÍ VĚCI - rozdíl mezi [bitem] a [bajtem], kolik kilobajtů má megabajt a podobně... :) Schválně se na tohle zeptejte na lince nebo prodejně a budete překvapení :).Myslím, že většina dnešních zaměstnanců plně nezvládá znalosti ani okolo té Nokia 3310, protože velice bych se divil, kdyby věděli základní technické věci o GSM síti, CLIP, SMS službách a kódování SMS atd. Přitom tyhle věci potřebují proto, aby mohli zákazníkům řešit běžné věci.
Například člověk, který neví jak funguje CLIP v mobilní síti si musí myslet, že když mu volá někdo z nějakého čisla, ale ten telefon přitom leží vedle něj na stole, tak že je to "zázrak" nebo že je číslo volajícího nějak věrohodné...Člověk znalý ví, že CLIP (tedy číslo valajícího) jde nastavit úplně jakékoliv a zvlášť u různých alternativních operátorů, protože to není služba nijak "garantovaná", ale pouze "informativní".Stejně tak například přesměrování hovorů - kdo neví, jak to funguje, tak se diví, že mu volalo nějaké číslo a když na něj zavolá zpět, tak mu automat řekne, že "Volané číslo neexistuje." Kdo to nezná, tak už volá do pořadu "Věřte, nevěřte" a píše do Vatikánu, že mu volal Satan
Ovšem člověk, který to zná ví, že volaný buď omylem nebo záměrně má nastavené přesměrování, takže hláška se neváže k jeho číslu, ale k přesměrovanému...Tohle jsou úplně základní věci v telefonní síti, ale 99% běžných zaměstnanců operátorů velké trojky, když se s tím setká, tak jsou v pasti a čumí na to jak vyoraná myš