Chcete si stěžovat na svého operátora, respektive nesouhlasíte s vyúčtováním a reklamace vám byla zamítnuta? Pak stále platí, že tyto spory rozhoduje Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Přetahovaná s obecnými soudy o tuto agendu teď (přinejmenším na nějaký čas) utichne, jelikož tohoto nechtěného černého Petra přiřkla vláda usnesením ze dne 11. dubna právě ČTÚ. Úřad bude tedy i do budoucna řešit spory o peněžitá plnění v oblasti telekomunikačních služeb.
Tuzemský regulátor se chtěl agendy zbavit s tím, že obecné soudy v ostatních zemích tyto spory standardně rozhodují, soudy se agendě bránily argumentací, že na ČTÚ jsou ti praví odborníci a že už tak toho mají moc. Kvůli vysokému počtu neuzavřených sporů z minulosti, které ČTÚ postupně odbavuje, si letos v lednu rýpnul do regulátora také jeden z operátorů. Při jsme se věnovali v tomto článku:
Zpráva o vládním usnesení se objevila v měsíční monitorovací zprávě za duben. Ohledně problematiky sporů se z ní dá vyčíst také to, že na úřad za první čtvrtletí dorazilo celkem 638 stížností a z toho bylo 263 shledáno nedůvodnými. Další čísla mluví rovněž jasně, nejvíce stížností dorazilo na O2, celkem 545. T-Mobile s Vodafonem si na konto „připsali“ 210, respektive 127 stížností. ČTÚ dále uvádí, že počet stížností mezi čtvrtletími i meziročně klesl zhruba o desetinu.