Retence by se měly snažit, i pokud zákazník "nemá kam jít". Protože zákazník taky může jít "do nikam" a rozhodnout se, že službu zkrátka za ty peníze nepotřebuje.Vzpomínám si, že jako student jsem docela dobře fungoval před cca 15 lety s měsíční útratou okolo 50 Kč a nepřišlo mi, že by mi něco chybělo, zvykl jsem si vše řešit zprávami přes net, volat přes net atd. a šlo to.Teď podnikám, takže volání potřebuju, ale nemusím být absolutně nutně on-line NONSTOP. Aktuálně data operátora nevyužívám vůbec (kvůli mizerné nabídce) a taky za ně vůbec nic neplatím. Funguju jen na WiFi, která je dnes už ale úplně všude - doma, v každé firmě, v supermarketu, v restauraci, u známých, v knihovně, ve vlaku...Navíc právě díky mizerným FUP každý všude zařizuje free WiFi AP a Česko je tak doslova WiFi velmoc až na té úrovni, že je to konkurence pro operátory, protože při běžném pohybu po městě, pokud přežijete dočasné off-line při pohybu s tím, že se připojíte vlastně kdekoliv, kde se zastavíte, tak zjišťujete, že operátora na data vlastně ve spoustě případů nepotřebujete.Například ve Finsku nabízí operátor neomezená data právě proto, aby si lidé nezvykli používat WiFi a aby free WiFi AP nebyly zřizovány tak masivně jako u nás (což přesně takto řekl v rozhovoru tamní generální ředitel operátora).Navíc dnešní smartphony mají jiné možnosti než dřív, WiFi jsou mnohem stabilnější, rychlejší atd. Kdybych nepodnikal a byl jsem jen zaměstnanec nebo student, který nemusí mít možnost volat opravdu kdykoliv, tak nejspíš nebudu využívat ani hlasových služeb operátora, nechám si SIM jen na příjem a aby mi kam měli lidé volat zpět a budu volat přes VoIP a zprávy posílat přes messengery úplně bez operátora jen s minimální udržovací útratou čísla cca 30 Kč.Nakonec už teď hodně volám přes VoIP, konkrétně FaceTime, mimo síť operátora, když má protistrana taky iPhone (a v rodině ho máme všichni), protože hovor je mnohem čistší, kvalitnější a stabilnější než přes operátora.