Vodafone se omluví za paroží. Je to opravdu prohra?

Vzpomínáte na legendární parohaté čivavy, billboardy a telefonní budky? Tahle taškařice se s Vodafonem táhne na soudní půdě dodnes.

Vzpomínáte na famózní předvánoční kampaň Vodafone z roku 2006? Pro připomenutí postačí hesla: čivavy, paroží, károvaný svetr, Čtvrtníček. Ale také paroží na billboardech a telefonních budkách konkurence, to vše pod heslem „Nasazujeme parohy konkurenci“. O2 ani T-Mobile si to tehdy nenechali líbit, a tak se historie legendární reklamní kampaně táhne až do dnešních dní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prvky parožnaté reklamní kampaně bez nadsázky přešly do lidové slovesnosti. Parodovala se videa i vizuály, reklamní hesla se donekonečna citovala i parafrázovala

A proč že se ke kauze vracíme právě dnes? Nastal v ní totiž významný posun. Pražský městský soud vydal rozsudek, že se musí Vodafone T-Mobilu omluvit. Přesněji to vysvětluje tisková mluvčí poškozeného operátora Martina Kemrová: „Soud rozhodl, že se Vodafone musí v denících MF Dnes, Hospodářské noviny a Blesk omluvit na půlstránkových inzerátech ve třech po sobě jdoucích vydáních“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Za agresivní reklamní kampaň se krátce po jejím vyvrcholení omluvil přímo její strůjce, tehdejší generální ředitel Vodafone, Grahame Maher

Zprávu jako první přinesl iHNed.cz, webový magazín Hospodářských novin a mimo jiné uvádí, že T-Mobile původně požadoval kromě omluvy i pětimilionové odškodné. To ale firmě soud nepřiznal, a tak veleúspěšná taškařice tehdejšího generálního ředitele Grahama Mahera přijde Vodafone maximálně na několik stovek tisíc korun.

Přesto se Vodafone ústy svého mluvčího Miroslava Čepického brání: „Rozhodnutí není pravomocné. Máme radost, že Vodafone pomohl rozvířit debatu o skrytých tricích, na které si zákazníci stále musí dávat pozor, a proti kterým bojujeme. Pokud bychom snad nakonec měli omluvu zveřejnit, uděláme to velmi rádi a bez hvězdiček, háčků či triků.“

iHNed.cz dále uvádí, že soud uznal nárok na omluvu také společnosti O2. V tomto případě ale v menší míře, Vodafone se bude muset Telefónice omluvit jen na dvakrát: v MF Dnes a v Blesku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadaly parožím ozdobené telefonní budky O2 v Brně, nedaleko naší bývalé redakce

Pokud si chcete připomenout dění prosincových dní roku 2006, nahlédněte do tohoto článku, o zmíněné omluvě šéfa Vodafonu pak čtěte zde.

Přestože tzv. guerillovou kampaň už dříve odsoudila Rada pro reklamu (s tím, že byl porušen etický kodex reklamy) a na stranu poškozených se nyní přiklonil i soud, jako toho, kdo se směje naposledy, bych označil Vodafone. Několikamiliónové pokutě se vyhnul a těch několik desítek či stovek tisíc za omluvné inzeráty pro takovou firmu znamená asi tolik, jako když člověk s průměrným platem upustí desetikorunu.

Zdá se tedy, že „nasazování paroží konkurenci“ se zařadí do pestrého portfolia kontroverzních, ale účinných marketingových akcí Grahama Mahera. Mimochodem už jste slyšeli tu historku s rugby, dvěma nahými muži a logem Vodafone na jejich zadnicích? Hledejte ve druhé třetině tohoto článku.

Diskuze (28) Další článek: Google Street View zachoval města před zemětřesením

Témata článku: , , , , , Voda, Pro +, Zova, Telefonní budka, Budka, Prohra, Významný posun,