Xiaomi koupilo draze doménu mi.com, chystá se na globální trh

Xiaomi to myslí s expanzí na globální trh vážně. První indicií k rozmachu moderní čínské firmy do zahraničí byl příchod Huga Barry, bývalého zaměstnance Googlu. Nyní si Xiaomi za nemalý peníz nechalo zaregistrovat prestižní, snadno zapamatovatelnou doménu mi.com, kde už nyní najdete produktovou prezentaci firmy v angličtině. Za doménu firma podle svého zakladatele a viceprezidenta Li Wanqianga zaplatila 3,6 milionu dolarů (cca 72 milionů korun).

Klepněte pro větší obrázek
Novou globální stránku Xiaomi najdete na adrese mi.com (foto: Thenextweb.com)

Slovo „mi“ v čínštině znamená rýži a uživatelé si jej podle manažerů Xiaomi mohou vyložit také jako zkratku pro mobilní internet (Mobile Internet). Zjednodušení názvu souvisí s plánovanou expanzí značky Xiaomi za hranice Číny. Firma kromě Tchaj-wanu a Hongkongu začala nedávno působit v Singapuru. Podle Huga Barry, který je u Xiaomi viceprezidentem pro globální trh, jsou dále v plánu velké trhy jihovýchodní Asie (Malajsie, Indonésie, Filipíny), Indie a Latinská Amerika (Mexiko, Brazílie) a také dva státy částečně se rozkládající na území Evropy (Rusko, Turecko). Do Evropské unie a do Spojených států se firma zatím naopak nechystá.

Webová stránka je pro Xiaomi mnohem důležitější než pro většinu jiných výrobců, firma zde totiž realizuje přes 70 % procent všech tržeb. Sice existuje i několik kamenných obchodů Xiaomi, ty však slouží spíše jako výkladní skříň značky a není možné zde nakoupit všechny produkty. Xiaomi tak významně šetří náklady na distribuci i personál a může tak nabídnout výrazně nižší ceny než zavedená konkurence s podobně vybavenými zařízeními.

Diskuze (7) Další článek: Projektor v mobilu? Samsung ukázal Galaxy Beam 2

Témata článku: Xiaomi, , Výkladní skříň, #Xiaomi, Globální trh, Filipíny, Jihovýchodní Asie, Trh, GLO, Latinská Amerika, Malajsie,