Peníze se už nesypou tak, jako tomu bylo v minulosti, přesto T-Mobile drží své pozice a láká další zákazníky. Od začátku roku jich získal přes 80 tisíc.
T-Mobile zveřejnil výsledky hospodaření za první čtvrtletí letošního roku a stěžovat si určitě nemůže, akorát se musí víc snažit, jelikož už to nejde tak snadno jako v minulosti. Operátor meziročně navýšil počet zákazníků o 6,1 % a překročil tak hranici 5,9 milionu. Z toho bylo téměř 3,4 milionu těch paušálních, zbytek předplacenkáři. Nově se pro magentu rozhodlo 81 tisíc zákazníků a na 1,3 % narostl průměrný měsíční churn – počet zákazníků, kteří odešli.
Pokračoval trend nárůstu spotřeby, průměrný zákazník provolal 147 minut měsíčně, což je 9,7% nárůst. Dat bylo přeneseno 2334 TB, skoro o 80 % více než to bylo loni. Pokračoval i trend poklesu průměrné útraty na zákazníka (ARPU), která meziročně poklesla o 15 % na 256 Kč.
Počet zákazníků (v tisících) | Q1/2013 | Q1/2014 | změna meziročně (v %) |
počet zákazníků celkem | 5 570 | 5 912 | 6,1 % |
paušální zákazníci | 3 137 | 3 393 | 8,2 % |
zákazníci s předplacenou kartou | 2 434 | 2 520 | 3,5 % |
noví zákazníci | 72 | 81 | 12,5 % |
paušální zákazníci | 65 | 64 | -1,5 % |
zákazníci s předplacenou kartou | 7 | 18 | - |
průměrný měsícní churn | 1,1 % | 1,3 % | 0,2 p.b. |
Stejně jako tomu bylo jindy, tržby, které společnost realizovala jsou pro běžného smrtelníka jen stěží představitelné. Za Q1 2014 to konkrétně bylo 5 931 000 000 Kč, necelých 6 miliard s marží přesahující 42 %. Více už tabulka níže:
Vybrané finanční ukazatele | Q1/2013 | Q2/2014 | změna meziročně (v %) |
celkové tržby (v milionech Kč) | 5 786 | 5 931 | 2,5 % |
tržby z mobilních služeb (v milionech Kč) | 5 051 | 4 709 | -6,8 % |
EBITDA (v milionech Kč) | 2 651 | 2 533 | -4,5 % |
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) | 45,8 % | 42,7 % | -3,1 p.b. |
APRU (Kč) | 301 | 256 | -15,0 % |
paušální zákazníci (Kč) | 443 | 376 | -15,1 % |
zákazníci s předplacenou kartou (Kč) | 119 | 96 | -19,3 % |
*EBITDA - zisk před započtením úroků, daní a odpisů
Finanční ukazatele berte na vědomí s faktem, že do těch letošních vstupuje fúze s T-Systems, což je tak, kterým T-Mobile rozšířil své aktivity v business-to-business (B2B) segmentu.