Probereme si tu lodičku podrobněji.
Horní paluba:Velké firmy,úřady,ministerstva,vláda,státní složky.Ty mají takové tarify,že se v klidu poměřují s těmi probíranými zahraničními.Slevy na tarif se pohybují i k 80% ceny.Věřím tomu,že podobné podmínky mohou poskytnout i svým rodinným příslušníkům.
Tahle část lodi napříč telefonnímí společnostmi nemá moc důvodů reptat.
Střední paluba:Střední firmy,neziskovky,a tak podobně.Tady se slevy tarifů pohybují až k 60% ceny.A mají určitě někteří taky možnost poskytnout podobné podmínky rod. příslušníkům.
Spodní paluba:malé firmy,drobní podnikatelé,větší roddinná seskupení a tak podobně.Tady už je vyjednávací síla menší,jsou u operátorů v nějakém kastlíku,takže taky nějakou tu slevu dostanou,ale prostor pro nespokojenost už tu je daleko větší.
Podpalubí:Jednotlivci s tarify a předplacenkáři.Zde je pro nespokojenost už velký prostor.Tady už záleží na každém jednotlivci co si vyjedná u svého operátora.
Jelikož hodně z těchto lidí dostává retenční nabídky,tak to musí znamenat,že se stále operátorovi vyplatí,když u něj zůstanou a nezběhnou.
V této skupině si myslím,že převažují mladí lidé a důchodci.Tito mladí velmi dobře umí užívat facebook a jiné komunikační kanály,takže by neměl být takový problém se domluvit.
Chce to jenom začít migrovat tím správným směrem kašlat na retenční nabídky a ještě k tomu přemlouvat své dědečky a babičky,Tihle hodně dají na své vnuky v těhle novějších věcech..
A až se vtom podpalubí něco začne pořádně hýbat,tak odezva asi na sebe nenechá čekat.
Žádný podnikatel si nemůže nechat jen tak snižovat zisky.Prostě musí pochopit že lěpe je více po troškách než obráceně.
Operátoři moc dobře ví proč používají retenční nabídky.Je to taková kudla do zad přenositelnosti čísel a tím pádem i volné konkurenci..
Takže buď budeme žádat o přenesení čísla a čekat na tu vysněnou nabídku,když nás to udělá hodně tak se možná taky něčeho doberem,nebo budeme důslední a zajistíme si tím do budoucnosti daleko lepší podmínky.