Tradiční výrobci v Evropě ztrácí ve prospěch dravých čínských značek

Tradiční výrobci v Evropě ztrácí ve prospěch dravých čínských značek

Výzkumná společnost Kantar Worldpanel zveřejnila zajímavou grafiku, která ukazuje, jak tradiční výrobci smartphonů ztráceli v roce 2015 zákazníky ve prospěch mladších a dravějších firem. Ty většinou pocházejí z Číny, v Evropě mají pouze pobočky a v rámci nich také výzkumná a vývojová pracoviště, kde se navrhují telefony podle chuti evropských zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek

Grafika se vztahuje k evropskému trhu, který reprezentuje pět ekonomicky nejvýznamnějších zemí (Německo, Velká Británie, Francie, Španělsko a Itálie). Síťový graf znázorňuje migraci uživatelů smartphonů mezi jednotlivými značkami, a to v rámci platformy Google Android. Velikost puntíku ukazuje sílu značky v Evropě, tloušťka šipek znázorňuje množství migrujících zákazníků. U značek se zeleným puntíkem převažují příchozí noví zákazníci, značky s fialovým puntíkem o zákazníky v úhrnu přicházejí.

Graf dobře vystihuje neutěšenou situaci tchajwanského HTC, které zákazníci opouštějí a míří k Samsungu. Ještě nedávno evropská androidová dvojka Sony přepustilo svou pozici Huawei. K této čínské společnosti ale migruje zdaleka nejvíce zákazníků od Samsungu. Nové zákazníky v Evropě získává Motorola a také francouzské Wiko, jež se soustředí na designově povedené smartphony za příznivou cenu.

Diskuze (20) | Lumia 650 s kovovým rámečkem je v prodeji. Mohla být levnější...

Témata článku: Smartphony, Hospodaření a finance, Wiko, Evropský zákazník, Výzkumná společnost, Tchajwanské HTC

Určitě si přečtěte

ČD aktualizovaly aplikaci, In karta může konečně do mobilu. Vytvoříte ji zdarma

ČD aktualizovaly aplikaci, In karta může konečně do mobilu. Vytvoříte ji zdarma

** Stojíte o In kartu, ale nikdy se vám nechtělo ji složitě vyřizovat? ** S aplikací Můj Vlak je to snadné, fyzicky už kartu potřebovat nebudete ** 25% sleva na tři roky vyjde na necelou tisícovku, pro mladé 490 Kč

Dnes | Pospíšil Aleš

Tohle bude hit roku 2018. Čtečka v displeji je pomalejší, ale stejně ji budete chtít

Tohle bude hit roku 2018. Čtečka v displeji je pomalejší, ale stejně ji budete chtít

** Vivo všem vypálilo rybník, má první smartphone se čtečkou v displeji ** Vivo začne prodávat v prvním čtvrtletí a brzy dostane řadu konkurentů ** Čtečka od Synaptics pracuje s OLED panely, IPS displeje mají smůlu

Včera | Chroust Martin, Kůžel Filip | 75

T-Mobile chystá miliardové investice do optických sítí

T-Mobile chystá miliardové investice do optických sítí

13.  1.  2018 | E15.cz , Gallistl Vladan | 11