Tradiční výrobci v Evropě ztrácí ve prospěch dravých čínských značek

Tradiční výrobci v Evropě ztrácí ve prospěch dravých čínských značek

Výzkumná společnost Kantar Worldpanel zveřejnila zajímavou grafiku, která ukazuje, jak tradiční výrobci smartphonů ztráceli v roce 2015 zákazníky ve prospěch mladších a dravějších firem. Ty většinou pocházejí z Číny, v Evropě mají pouze pobočky a v rámci nich také výzkumná a vývojová pracoviště, kde se navrhují telefony podle chuti evropských zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek

Grafika se vztahuje k evropskému trhu, který reprezentuje pět ekonomicky nejvýznamnějších zemí (Německo, Velká Británie, Francie, Španělsko a Itálie). Síťový graf znázorňuje migraci uživatelů smartphonů mezi jednotlivými značkami, a to v rámci platformy Google Android. Velikost puntíku ukazuje sílu značky v Evropě, tloušťka šipek znázorňuje množství migrujících zákazníků. U značek se zeleným puntíkem převažují příchozí noví zákazníci, značky s fialovým puntíkem o zákazníky v úhrnu přicházejí.

Graf dobře vystihuje neutěšenou situaci tchajwanského HTC, které zákazníci opouštějí a míří k Samsungu. Ještě nedávno evropská androidová dvojka Sony přepustilo svou pozici Huawei. K této čínské společnosti ale migruje zdaleka nejvíce zákazníků od Samsungu. Nové zákazníky v Evropě získává Motorola a také francouzské Wiko, jež se soustředí na designově povedené smartphony za příznivou cenu.

Témata článku: Smartphony, Hospodaření a finance, Wiko, Evropský zákazník

20 komentářů

Nejnovější komentáře

  • PD 16. 3. 2016 10:40:09
    Zavedený značky si myslely, že přesunutím výroby a know how do Číny budou...
  • Lukas Vacek 16. 3. 2016 10:38:17
    A kde jsem já? samsung>sony ?
  • 71 kilo 16. 3. 2016 10:31:06
    A co to vlastně je "tradiční výrobce"? Stává se výrobce "tradičním" po...
Určitě si přečtěte

Asus už podruhé představil Zenfony 4. Byli jsme u toho

Asus už podruhé představil Zenfony 4. Byli jsme u toho

** Zenfone 4 a jeho varianty známe už od srpna ** Evropské verze se liší pouze v detailech. Známe ceny a dostupnost ** Překvapení se nekoná, další model jsme nedostali

21.  9.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan, Miksa Martin | 17


komerční sdělení

Komerční sdělení