Tržby T-Mobilu poprvé v historii překonaly Telefóniku O2

Tržby T-Mobilu poprvé v historii překonaly Telefóniku O2

Zdá se, že druhé čtvrtletí roku 2009 byl pro T-Mobile v jednom zásadním ohledu zlomové. Operátor poprvé v historii zaznamenal vyšší tržby, než konkurenční O2. Stalo se tak i přes meziroční pokles 2 %, Telefónika totiž „spadla“ o 5,5 %. Pokud budeme mluvit o absolutních číslech, T-Mobile utržil 15,9 miliardy korun, O2 utržilo 15,6 miliardy. Jako hlavní důvod obchodního úspěchu můžeme zmínit téměř desetiprocentní nárůst počtu tarifních zákazníků, kteří jsou obecně považováni za lukrativnější, než „předplacenkáři“.

Kompletní výsledky společnosti T-Mobile Czech Republic za 1. pololetí najdete v tiskové zprávě níže, podrobnější srovnání s O2 a Vodafone pak v samostatném článku.


Praha, 6. srpna 2009 - V prvním pololetí roku 2009 dosáhla společnost T-Mobile Czech Republic uspokojivých výsledků i přes zpomalení celé české ekonomiky. Ke konci června 2009 T-Mobile registroval více než 5,4 milionu zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 2,3 %. Bezmála 2,6 milionu, tj. téměř
48 % zákaznické základny, tvoří tarifní zákazníci. Tržby společnosti dosáhly 15,9 miliard Kč, hodnota EBITDA činí 8,4 miliardy Kč. Ukazatel ARPU dosáhl hodnoty 472 Kč.

"Přestože byly výsledky za první pololetí ovlivněny zpomalením ekonomiky, podařilo se nám udržet pozitivní trend jejich vývoje. Skutečnost, že jsme dosáhli růstu u důležitých ukazatelů, je důkazem silné motivace a stabilních hospodářských výsledků," říká Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.

V prvním pololetí roku společnost uvedla řadu inovativních služeb a výrobků, např. nové komunitní tarify, tarif Firma určený firemním zákazníkům nebo telefon T-Mobile G1. Pro své zákazníky připravila i řadu vylepšení u oblíbených služeb, jako je tarif Rodina nebo roamingové zvýhodnění Cestovatel. Společnost také úspěšně otestovala nové formy mobilní reklamy a distribuce digitální hudby.

Finanční výsledky

Celkové tržby dosáhly v první polovině roku 15,9 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o pouhá 2 procenta. Tržby ARPU (tržby ze služeb) činily 15,3 miliardy Kč. Hodnota EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) byla 8,4 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 4,9 %. Finanční výsledky byly pozitivně ovlivněny zvýšením efektivity a urovnáním sporu o propojení se společností TO2 (kladný dopad na EBITDA ve výši 950 milionů Kč a na tržby ARPU ve výši přibližně 500 milionů Kč). Hodnota ukazatele ARPU (průměrná měsíční útrata na zákazníka) ke konci června 2009 meziročně poklesla o 4,8 % na 472 Kč i přes zvýšení podílu tarifních zákazníků na celkové zákaznické základně, což bylo ovlivněno uvedením tarifů nové generace, migracemi zákazníků na předplacené služby a regulačními opatřeními. Podíl nehlasových služeb na tržbách ARPU tvořil 22 %.

Zákazníci

Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 2,3 % na 5,43 milionu. Počet tarifních zákazníků se zvýšil o 9,5 % na 2,59 milionu, což představuje 47,8 % celkové zákaznické základny.

"V následujících měsících se budeme ještě více zaměřovat na nabídku datových služeb a dále rozvíjet naši stávající strategii zacílenou na komunitní služby," říká Roland Mahler.

V roce 2009 se společnost zaměřuje na nabídku výhodných služeb a tarifů, které zákazníkům pomáhají optimalizovat výdaje na telekomunikační služby. Příkladem jsou nové tarifní programy Firma určené pro malé a střední podniky, které nabízejí jeden kreditní tarif pro celou firmu, a nová verze tarifního zvýhodnění Rodina, jehož uživatelé mohou komunikovat zdarma ve skupině až pěti lidí prostřednictvím volání, SMS a MMS za ještě nižší měsíční poplatek. Oblíbené roamingové zvýhodnění Cestovatel bylo rozšířeno také na Řecko a Bulharsko.

Výsledky za první pololetí 2009:

 Q2 2008Q2 2009H1 2008H1 2009Změna (%)
Počet zákazníků ('000)5 3135 4335 3135 4332,3
Tarifní zákazníci2 3722 5992 3722 5999,5
Twist zákazníci2 9412 8342 9412 834-3,6
Noví zákazníci ('000)40224211-73,8
Tarifní zákazníci 795514599-31,4
Twist zákazníci -39-33-103-88-14
Průměrný měsíční churn (%)1,31,21,41,40,0  pp
Tarifní zákazníci0,40,40,40,50,1 pp
Tržby celkem (mil. Kč)8 2648 28316 20515 878-2
Tržby ARPU8 0377 99315 68515 316-2,4
EBITDA (mil. Kč)3 9114 8347 9618 3524,9
EBITDA marže - celkové tržby (%)47,358,449,152,63,5 pp
EBITDA marže - tržby ARPU48,760,550,854,53,8 pp
ARPU507492496472-4,8
Tarifní zákazníci874807863781-9,5
Twist zákazníci217207212197-6,9
Podíl nehlasových služeb
na ARPU (%)
212121221 pp

Témata článku: Operátoři, O2, T-Mobile, T-Mobile G1, Telefónika, Mobil, Tržby

Určitě si přečtěte

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

** T-Mobile s Vodafonem představili balíčky pro neomezené video ** Ale pozor, reklamy třeba na YouTube, ukrajují ze základního limitu ** Nevědomky tak můžete prosurfovat cenná data a dokupovat další

17.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 39

iPhone X v listopadovém ceníku T-Mobilu je dražší než u Applu

iPhone X v listopadovém ceníku T-Mobilu je dražší než u Applu

** 64GB iPhone X stojí u T-Mobilu 30 389 Kč ** Pod 10 tisíc šly s cenou dolů klasická i kompaktní Xperia X od Sony ** Další novinky: Alcatel U5 HD, HTC U11 Life, Huawei Mate 10 Pro a Motorola Moto E4+

7.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 6