USA: T-Mobile okrádá zákazníky o miliony dolarů

Americká Federální komise pro telekomunikace vznesla oficiální stížnost vůči mobilnímu operátorovi T-Mobile. Podle regulátora amerického trhu T-Mobile záměrně a systematicky účtoval zákazníkům služby, které si neobjednali, ani o nich nevěděli.
USA: T-Mobile okrádá zákazníky o miliony dolarů

Proslule prostořeký šéf amerického T-Mobilu John Legere si v červnu stěžoval na konkurenty, kteří podle něho „ze zákazníků vytáhnou každou penny, kterou u sebe mají“. Uběhly dva týdny a hlavním podezřelým z téhož poklesku je on sám a jeho firma. Ta měla navíc své zákazníky záměrně podvádět. Tvrdí to alespoň oficiání stížnost, kterou proti postupu T-Mobilu vznesl tento týden regulátor trhu, Federální komise pro telekomunikace (FTC). Podle komise si tak dceřiná firma Deutsche Telekom přišla na miliony dolarů.

Klepněte pro větší obrázek 
T-Mobile v USA (ilustrační foto Profimedia.cz)

T-Mobile podle stížnosti - jež se de facto rovná civilní žalobě - přičítal na faktury svých zákazníků předplatné služeb, o které zákazníci sami nejen nejevili zájem, nýbrž ani o jejich existenci vůbec netušili. Firma v tom pokračovala dokonce i poté, co si konkrétní zákazníci na takový postup stěžovali.

„Neautorizované služby“ - jak podvod eufemisticky nazývá stížnost FTC - zahrnovaly měsíční předplatné na telefonické znělky a tapety; dále textové zprávy obsahující horoskopy, tipy na flirtování a drby o celebritách. Obvykle stály 9,99 dolaru, z čehož do korporátních kapes T-Mobilu šly plus minus čtyři dolary. Kdo měl místo paušálu předplacenou kartu, byly mu ukráceny minuty.

Podle stížnosti FTC nebyly takové platby na fakturách ani jasně označeny; naopak, firma je účtovala tak, aby jejich odhalení bylo co nejobtížnější. Stížnost cituje fakturu, na níž bylo v kolonce „Další sazby“ uvedeno pouze „Shaboom Media“ a popis služby v podobě výrazu „8888906150BrnStorm23918”.

Šéf T-Mobilu Legere vydal vzápětí prohlášení, podle něhož si FTC zvolila k podání stížnosti nevhodnou chvíli, protože „jsme už loni zavedli opatření vedoucí k nápravě“. Z materiálů, jež FTC poskytla novinářům, však podle internetové publikace Slate Magazine vyplývá, že vedení firmy vědělo o nekalém účtování - pokud je samo nenařídilo - nejméně dva roky, než se v listopadu loňského roku rozhodlo jej alespoň omezit. Do té doby firma vždy nespokojenému zákazníkovi oznámila, že „není nic, co by mohla za účelem nápravy nesprávného vyúčtování podniknout“. 

Témata článku: T-Mobile, USA, John Legere

16 komentářů

Nejnovější komentáře

  • prdyprdy 8. 7. 2014 3:25:41
    usa okráda ľudí všade po svete na úkor svojich záujmov. Ďalšie...
  • globalplayer 7. 7. 2014 10:24:54
    Poznate iny, legalny sposob ako sa dostavat pravidelne k bezurocnym uverom...
  • Ludek_II 6. 7. 2014 10:00:31
    To NENÍ okrádání. USA jsou halt jen SPECIFICKÝ trh. Navíc je to pro DOBRO...
Určitě si přečtěte

Pozor, uprostřed Evropy číhá roamingová past

Pozor, uprostřed Evropy číhá roamingová past

** Vyrážíte do Alp? Dejte pozor, aby váš mobil nechytil signál ze Švýcarska ** Vodafone je pranýřován za zdražení... ** ...ale O2 a T-Mobile byli drazí už před tím

Včera | Kůžel Filip, Láska Jan | 14

Letní slevy u T-Mobilu: 2 500 Kč na iPhone 6s, tisícovka na Samsungy a Honor 8

Letní slevy u T-Mobilu: 2 500 Kč na iPhone 6s, tisícovka na Samsungy a Honor 8

** Nové „železo“ v červnovém ceníku T-Mobilu nenajdete ** Slevou měsíce je o 2 500 Kč levnější iPhone 6s 128 GB ** Další čtyři starší modely zlevnily o tisícovku

12.  6.  2017 | Pospíšil Aleš | 1


Komerční sdělení