Vodafone dal konkurenci parohy. Teď zaplatí 5 miliónů

Parohatá čivava alias falešný sob – v roce 2006 rozpoutal Vodafone legendární kampaň a parohy nasadil i na konkurenční billboardy. Dnes zaplatí pokutu.

Nejvyšší soud v Brně ve středu zamítl dovolání Vodafonu a tímto krokem definitivně ukončil spor s T-Mobilem. Vodafone nyní musí T-Mobilu zaplatit odškodné ve výši pěti milionů korun. Informaci přinesl server Aktuálně.cz s tím, že v oblasti odškodnění za reklamu se jedná o nezvykle vysokou částku.

Spor vyprovokovala reklamní kampaň z konce roku 2006, kdy Vodafone umístnil sobí parohy na konkurenční telefonní budky a billboardy. Kampaní na hraně zákona chtěl Vodafone zesměšnit své konkurenty, když se snažil poukázat na marketingové triky operátorů. V televizi vedl Vodafone krátce před tím kampaň s čivavami v podobě falešných sobů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Takto vypadaly parožím ozdobené telefonní budky O2 v Brně. Paroží se objevovalo také na billboardech
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
A tohle jsou svého času velmi populární parohaté čivavy, alias falešní sobi, kteří odstartovali celou parohatou mánii
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Spor s T-Mobilem se táhne už delší dobu. Takhle se Vodafone „omlouval“ v tisku

T- Mobile si ale reklamu nenechal líbit a konkurenčního operátora zažaloval pro nekalou soutěž a po svém rivalovi žádal i finanční odškodnění. Soud v roce 2010 rozhodl, že Vodafone se musí omluvit jak T-mobilu, tak Telefonice O2. Vodafone tak učinil po svém, svou omluvu vyrobil v srpnu 2010 tak, že tučně vytištěná písmena vytvořila v textu opět motiv paroží.

 

Pikantní je, že parohatou kampaň pro Vodafone udělal Martin Jaroš. Dnes pracuje pro T-Mobile…

 

Loni Vrchní soud v Praze rozhodl, že Vodafone musí zaplatit T-mobilu odškodnění 5 milionů korun. „Parohy se nám prodražily, ale udělali jsme je rádi,“ uvedl tehdy mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický. Přesto se Vodafone odvolal k Nejvyššímu soudu. Ten ale nyní částku potvrdil s tím, že soudy rozhodly správně.

„Při cílené předvánoční marketingové akci Vodafonu šlo o závažný zásah do nemateriální sféry T-Mobilu takového rozsahu, že by pouze nepeněžité zadostiučinění (povinnost žalované strany omluvit se) nebylo pro T-Mobile postačující satisfakcí za závažnou újmu a pro Vodafone dostatečnou a jejímu nekalosoutěžnímu jednání odpovídající sankcí,“ rozhodli soudci Nejvyššího soudu.

Témata článku: Vodafone, Kauzy

16 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Tom.Fucik 12. 8. 2012 10:56:34
    Jim je to jedno, zákazníci to zaplatí...:-|
  • David Petrla 9. 8. 2012 19:59:17
    Myslím, že doteď si Vodafone tuhle kampaň vedl v kategorii "Vysoce...
  • Honza Gerin 9. 8. 2012 16:48:36
    Domnívám se, že Vodafone už si klidně může nasadit parohy sobě, jeden za...
Určitě si přečtěte

Pozor, uprostřed Evropy číhá roamingová past

Pozor, uprostřed Evropy číhá roamingová past

** Vyrážíte do Alp? Dejte pozor, aby váš mobil nechytil signál ze Švýcarska ** Vodafone je pranýřován za zdražení... ** ...ale O2 a T-Mobile byli drazí už před tím

Včera | Kůžel Filip, Láska Jan | 14

Vodafone domácnostem zdvojnásobí FUP na 60 GB, ale má to háček

Vodafone domácnostem zdvojnásobí FUP na 60 GB, ale má to háček

** Nevídané, český operátor ohlásil, že navýší data o 30 GB ** Jde o mobilní připojení pro domácnost, nikoli hlasový tarif ** Přes léto zvojnásobí operátor data i stávajícím zákazníkům

14.  6.  2017 | Pospíšil Aleš | 47

Vodafone v červnu: Čtveřice vlastních modelů, příslib kočky a hada [ceník]

Vodafone v červnu: Čtveřice vlastních modelů, příslib kočky a hada [ceník]

** Výborný poměr ceny a výkonu nabídnou zařízení s logem Vodafonu ** V průběhu měsíce se objeví omlazená Nokia 3310 a CAT B30 ** Slevy jsou spíše kosmetické, dva tisíce sleví operátor za úpis

13.  6.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

Operátoři napadli kampaň dTestu za výhodnější tarify. Virtuálové však nabídky poslali!

Operátoři napadli kampaň dTestu za výhodnější tarify. Virtuálové však nabídky poslali!

** Operátoři zaútočili na NEZISKOVÝ dTest, že chce VYDĚLAT ** Argumentaci Vodafonu rozbil dTest, argumentaci O2 vlastně samo O2 ** Vítězem je T-Mobile, který se mediální přestřelky raději nezúčastnil

10.  6.  2017 | Kůžel Filip | 92


Komerční sdělení