Zákazníci T-Mobile utrácejí stále méně

Peníze se už nesypou tak, jako tomu bylo v minulosti, přesto T-Mobile drží své pozice a láká další zákazníky. Od začátku roku jich získal přes 80 tisíc.
Zákazníci T-Mobile utrácejí stále méně

T-Mobile zveřejnil výsledky hospodaření za první čtvrtletí letošního roku a stěžovat si určitě nemůže, akorát se musí víc snažit, jelikož už to nejde tak snadno jako v minulosti. Operátor meziročně navýšil počet zákazníků o 6,1 % a překročil tak hranici 5,9 milionu. Z toho bylo téměř 3,4 milionu těch paušálních, zbytek předplacenkáři. Nově se pro magentu rozhodlo 81 tisíc zákazníků a na 1,3 % narostl průměrný měsíční churn – počet zákazníků, kteří odešli.

Pokračoval trend nárůstu spotřeby, průměrný zákazník provolal 147 minut měsíčně, což je 9,7% nárůst. Dat bylo přeneseno 2334 TB, skoro o 80 % více než to bylo loni. Pokračoval i trend poklesu průměrné útraty na zákazníka (ARPU), která meziročně poklesla o 15 % na 256 Kč.

Počet zákazníků (v tisících) Q1/2013 Q1/2014 změna meziročně (v %)
počet zákazníků celkem  5 570 5 912 6,1 %
paušální zákazníci 3 137 3 393 8,2 %
zákazníci s předplacenou kartou 2 434 2 520 3,5 %
noví zákazníci 72 81 12,5 %
paušální zákazníci 65 64 -1,5 %
zákazníci s předplacenou kartou 7 18 -
průměrný měsícní churn 1,1 % 1,3 % 0,2 p.b.

Stejně jako tomu bylo jindy, tržby, které společnost realizovala jsou pro běžného smrtelníka jen stěží představitelné. Za Q1 2014 to konkrétně bylo 5 931 000 000 Kč, necelých 6 miliard s marží přesahující 42 %. Více už tabulka níže:

Vybrané finanční ukazatele Q1/2013 Q2/2014 změna meziročně (v %)
celkové tržby (v milionech Kč) 5 786 5 931 2,5 %
tržby z mobilních služeb (v milionech Kč) 5 051 4 709 -6,8 %
EBITDA (v milionech Kč) 2 651 2 533 -4,5 %
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) 45,8 % 42,7 % -3,1 p.b.
APRU (Kč) 301 256 -15,0 %
paušální zákazníci (Kč) 443 376 -15,1 %
zákazníci s předplacenou kartou (Kč) 119 96 -19,3 %

*EBITDA - zisk před započtením úroků, daní a odpisů

Finanční ukazatele berte na vědomí s faktem, že do těch letošních vstupuje fúze s T-Systems, což je tak, kterým T-Mobile rozšířil své aktivity v business-to-business (B2B) segmentu.

Témata článku: T-Mobile, Hospodaření a finance

11 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Petr T. 11. 5. 2014 3:00:39
    Pane Pospíšile, nějak se Vám rozcházejí údaje o počtu zákazníků v textu...
  • RR001 9. 5. 2014 14:35:51
    Myslel jsem, ze ten pokles arpu bude teda vetsi. Sam jsem zustal u TM jen...
  • coubes 9. 5. 2014 12:34:24
    Já sem odešel nedávno od TM k jinému operátorovi. Když jsem se domlouval s...
Určitě si přečtěte

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

** Frekvence pro „městské“ LTE vydražili O2, Vodafone a dva nováčci ** Jmenovitě Poda a Nordic Telecom, který má největší kus spektra ** Cena za frekvence se nelíbila T-Mobilu, a tak se z aukce stáhl

11.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 73

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

** Tři zlatá operátorská pravidla: komplikovaně, draze, připlať ** Operátoři letos změnili nabídku tarifů, ušetřit vás ale nenechají ** Ceny už sice nemají úplně stejné, ale rozdíly jsou minimální

10.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení